En oväntad semester - Marian Keyes

Igår läste jag ut denna boken och det var min första Marian Keyes bok, och jag förstår inte hur jag har kunnat missat hennes böcker. Jag skrattade mig genom bok medans jag stundtals nästan grät, detta är en typiskt Chic Lit! Läs!


En oväntad semester handlar om tjugosjuåriga Rachel som lever ett häftigt liv i New York. Hon vantrivs på sitt hotelljobb och ägnar tillvaron helt och hållet åt uteliv tillsammans med bästa väninnan som hon också delar lägenhet med. Droger tillhör vardagsmaten, barer och killar livsluften. Men en kväll går allt överstyr och Rachel har till slut tagit för många sömntabletter.
 
Hennes familj hemma i Irland griper in och Rachel hämtas hem för att tas in på rehabiliteringshem. Det var absolut inte vad Rachel hade tänkt sig, men vid närmare eftertanke kanske en klinik inte är fel. Rachel ser framför sig popstjärnor och filmskådisar, bastubad och massagebehandlingar - så varför inte lite semester. Till kliniken anländer så Rachel men långsamt och obönhörligen går det upp för henne att här finns inga stjärnor och ingen lyx. Tillvaron består plötsligt bara av terapibehandling, trista typer och svekfulla familjemedlemmar.

Antal sidor: 534
Utgivningsår: 2000


Kommentarer
Postat av: Maria

Hennes böcker är fantastiska! Hon lyckas blanda humor och allvar på ett skickligt sätt.

Jag rekommenderar dig att du läser "Är det någon där?" av henne. En mycket bra bok om hur man hanterar sorg.

2009-07-22 @ 09:20:34
URL: http://princessjinx.blogg.se/
Postat av: Maria

Åh, "Lucy Sullivan" är också en favorit. Den är hysteriskt rolig! Jag hade högläsning för mina kollegor när jag läste den =)

För att sammanfatta, så är alla Keyes böcker oerhört bra.

Rekommenderar "P.S jag älskar dig" av Cecelia Ahren som du inte läst den ännu. Håller samma klass.

2009-07-22 @ 09:38:10
URL: http://princessjinx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0