Va fan är du nykter?!

En sak som jag tyckte var helt underbart idag, eller egentligen rätt skrämmande var att folk blev chockade över att jag var nykter. Jag som alltid brukar vara den fulla som alltid är med på krogen och tjoar och tjimmar. Men jag är trött på att alltid vara fullast jag är trött på att må dåligt och hälla i mig kalorier. Jag ska bli hälsosammare och det kändes underbart när jag satt där med mitt kolsyrade vatten och faktiskt hade minst lika roligt som alla andra. Troligen så låter detta väldigt självklart för många, men har man varit en festprisse i många månader utan en enda vit helg så är det faktiskt nästan lite jobbigt att vara nykter. Alla ens vänner festar och man får leta efter nya saker att göra!

Kommentarer
Postat av: CaTTis

Yes, jag har legat o balanserat på 80kg ett jävvla tag. Nu har jag kommit ner på 79,5kg men det känns som att jag kommer ligga kvar där ett tag med. Så du har all tid i världen att komma och göra mig sällskap! =D Kram

2010-02-07 @ 02:30:43
URL: http://cataztrof.blogg.se/
Postat av: Maria

Haha ja den deggiga magen känner vi igen ;)

Hin har fina märken efter gradiviteten och den delar upp sig snyggt i två delar ner till som ser ut som en häng stjärt :P



Visst är de skönt att vara nykter! Jag tycker inte om att dricka längre då jag mår 100ggr bättre utan och har precis lika kul ändå.. :)

2010-02-07 @ 10:18:43
URL: http://mariaelisabeth.blogg.se/
Postat av: Katarina

För många år sedan, när jag jobbade som skidärare, bestämde jag mig för att jag kunde ha lika kul utan alkohol. Alla blir fortfarande lika förvånad att jag inte dricker, utom mina närmaste som vant sig.

Och jag lovar. Det går lika bra utan och dessutom slipper man baksmällan, det är inte värt det.

Så kämpa på.

2010-02-07 @ 12:53:22
URL: http://njutavlivet.blogg.se/
Postat av: CaTTis

Att dricka tranbärs juice i ett grogg glas är ett tips om du inte orkar med att folk frågar om du är nykter?!..=P För det ser ut som en härlig drink. Jag brukar även beställa det ute på krogen ibland, så mkt billigare och man mår ju så mkt bättre dagen efter! Sen kan man dansa och ha kul ändå. (Nu kom jag på att jag kanske har sagt detta till dig redan?) Kram

2010-02-07 @ 22:57:51
URL: http://cataztrof.blogg.se/
Postat av: Jessica

vet precis hur det är det där, folk blir förvånade när jag är nykter också men vill man vara nyttig så är det bara att skippa, kanske inte varje gång men några. Jag brukar dock alltid se till att ha en alkoholfridrink i handen (brukar ju typ inte kosta något) och då slipper man oftast allas frågor. Eftersom jag är i ett fast förhållande sen 3 år tillbaka brukar alltid första frågan vara "va är du gravid?" och det är inte alltid så kul :P



Peppkram

2010-02-09 @ 11:00:43
URL: http://smalajessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0