Varför kan jag inte bara vara stolt över att ha gått ner 10kg?!

Jag får höra ganska ofta att jag är så duktig och att det börjat synas på mig att jag har gått ner i vikt. Men jag hör inte, jag tar inte åt mig. Jag förstår inte hur jävla duktig jag faktiskt har varit som har gått ner 10kg under sommaren/hösten. Jag ser bara alla dessa kilon som jag har kvar att gå ner, kan jag inte bara sluta vara så negativt inställd så kanske det känns lite lättare att gå ner 10kg till i vår? =)

Jag vill se förändring på en gång, jag vill vakna upp och helt plötsligt ha blivit smal. Men tyvärr så fungerar inte världen så utan man måste kämpa. Låt mig inte ge upp nu när jag redan har kommit så långt! Tänk er, om bara några få kilon så kan jag säga att jag har gått ner 15kg, hur många kilon är inte det egentligen?!?!

Kommentarer
Postat av: esmeralda

jaa precis! :) tack

2009-12-08 @ 20:47:32
URL: http://ndotter.se
Postat av: teddy

hejsan vännen och vilken fin blogg.

Bra saker sker sakta och jag tycker att du ska försöka se det som så: Jag har gått ner 10 kg och inte se de 10 kg som du ska gå ner i framtiden.

Svårt men det kommer att gå.

ang nagelvården så är jag nöjd med mina produkter för tillfället. Är mavala bra?

Vill också testa.

2009-12-08 @ 21:13:23
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: teddy

jag menar att du ska se det från din synvinkel inte att jag ( läs: Teddy) har gått ner. Se det som att jag ( du) har gått ner 10 kg och inte de 10 kg som du vill gå ner. Förstår du?

tack för kommentaren om bröllopsbilderna :)

2009-12-08 @ 21:39:08
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: teddy

ps: nej jag har inte gått ner en massa. Försöker tat inte gå ner eftersom jag haft en vikt som jag inte trivdes i. Men försökte peppa dig att tänka positivt. Är barnmorska och brukar peppa mammorna som föder så här när de jömrar sig att de bara öppnat sig 5 cm av 10.

Du har du öppnat dig 5 cm. Du har aldrig vara öppen 5 cm tidigare. Nu återstår endats 5 kvar till 10.

Så kan man ju se det med vikten också.

Eller har jag fel?

kramis

2009-12-08 @ 21:41:26
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Bloggen om Fröken Mandelström

Tack! =)

Jag hittade den stickade tröjan på Vero Moda. Fanns i vitt och brunt också.



15 kg - på vågen är ju fantastiskt!

2009-12-08 @ 22:49:18
URL: http://mandelstrom.webblogg.se/
Postat av: Carolina

Det där är såå svårt. Jag känner igen mig precis. Det har ju varit ultimat att vakna 20 kg smalare och slippa lägga på sig igen. :)

Man vill hela tiden så mycket mer och kan inte glädjas åt det man åstadkommit hittills. Har du testat sätta upp delmål?

Det gör jag. På så vis kan jag glädjas för varje steg jag tar, eller i alla fall försöka.

Jag trodde jag skulle bli jätteglad när jag nådde mitt första delmål men när jag väl var där var jag besviken på att det hade tagit så lång tid medan det för andra gick jättefort. Men jag tog lärdom av det. Jag ville inte bryta ihop och lägga av. Jag tänker nu långsiktigt istället. Jag vet att det är bättre att gå ner långsamt och hålla vikten än att gå ner fort och sedan gå upp igen när man drar ner på tempot. :) Så det är det tänket jag har nu.

Har satt nästa delmål till julafton och nu kämpar jag järnet för att hamna där och jag blir så glad när det rör sig på vågen och då blir jag också taggad till att faktiskt vänta med att äta det där supergoda chokladet som ligger i kylen och väntar på mig. :)

Dessutom är jag duktigare på att inte sätta för stora delmål. Något kilo i taget bara, för jag vet ju hur lång tid det tar för mig att gå ner. Sätter jag för höga mål blir jag bara besviken om jag inte klarar det.



Oj, detta blev långt. haha..

Om du vill får du gärna tillgång till min viktblogg.

Lösen står i mailfältet.

2009-12-08 @ 23:02:32
URL: http://bluppan.blogg.se/
Postat av: NIKLAS

försök o träna 1 timme och dagen gå för att sen typ efter 1 månad träna 30 min jogging istället.



Jag lovar att det kommer göra mycket mer för träningen. jogga sakta, jogga halva biten, vad som helst, försök bara och börja jogga. Mycket mycket bättre.



Angående mat så var jag aldrig hungrig under perioden då jag gick ner i vikt.



OCH jag åt vanlig mat, men i mindre portioner...

Ät maten saktare och försök drick mycket vatten till maten..



När jag provade typ nutrilett i 1 vecka så gick jag upp i vikt.



Magen fick ju inte mat att arbeta med.

Jag menar måltidsersättningar behöver ju inte magen arbeta så mycket för att söndra ner precis.



Jag tror att magen måste också arbeta lika mycket som övriga kroppen för att det skall fungera.



Sen finns det ju också viktsteg som är jobbiga..



jag började ju på 83.5 kg och redan vid 81 kg kom en viktsteg som nästan tog över 2 veckor att komma över.



men sen så gick det snabbt ner till ca 78 och där tog det stopp igen, tog ytterligare 2-3 veckor för att komma under det...



Maten och träningen är ju A och O!



I Belive in you!!

2009-12-08 @ 23:27:11
URL: http://niklasvikt.blogg.se/
Postat av: NIKLAS

Hehe, såg din andra kommentar nu! :P

Tack visst fan är det skillnad ;)



snacka om att de är det jag hoppades med min blogg, och få andra medmänniskor peppade! :)

I succeeD! :D

2009-12-09 @ 01:18:10
URL: http://niklasvikt.blogg.se/
Postat av: Fattie

Du ÄR jätteduktig! Och du kommer absolut fixa att gå ner till ditt mål i tid! Fortsätt bara att kämpa



<3

2009-12-09 @ 01:48:08
URL: http://tjockasmalajag.blogspot.com/
Postat av: Jenna

Men det är ju otroligt bra kämpat på :) Du säger ju det själv, tänk på vad du har att vara stolt över och hur grym du är så är det lättare att hålla motivattionen uppe!

2009-12-09 @ 08:24:32
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Drjones.blogg.se

Få svar på dina sexfrågor & en massa skvaller:)



http://drjones.blogg.se

2009-12-09 @ 09:39:08
URL: http://drjones.blogg.se/
Postat av: CaTTis

Ja men precis! Jag vet att det är svårt, jag är precis likadan! Har också gått ner 10kg... men fokuserar för mkt på vad jag har kvar ibland, men det är då mamma och pappa brukar påminna mig om att jag inte får glömma att jag har varit duktig och redan gått ner mkt. Ett tips är att sätta sig och kolla på massa foton från när du vet att du var som störst... Jag kollade på lite kort från två sommrar sedan.. fy faan va ja såg ut.. och att jag gick runt i bikini är ju helt sjukt! Att ingen sa till mig att jag såg förjävlig ut...=/ Det är pinsamt!

2009-12-10 @ 21:38:37
URL: http://cataztrof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0