Stephenie Meyer - New Moon

Trodde faktiskt inte att uppföljaren på Twilight skulle kunna bli så pass bra som den var, ska bli intressant att få se hur de ska lyckas få till en bra film utav denna underbara bok. Som i ettan så är den väldigt magisk och Stephenie lyckas verkligen förmedla alla känslor. Jag grät stundtals för jag levde mig verkligen in i Bellas roll, och vem faller inte för en vampyr som är så mystisk.
Värd att läsa, och jag har valt att läsa på orginalspråket engelska, finns även på svenska.


"The dramatic sequel to Twilight, following the tale of a teenage girl whose love for a vampire gets her  into trouble.


I stuck my finger under the edge of the paper and jerked it under the tape. 'Shoot,' I muttered when the  paper sliced my finger. A single drop of blood oozed from the tiny cut. It all happened very quickly then.  'No!' Edward roared ...Dazed and disorientated, I looked up from the bright red blood pulsing out of my  arm - and into the fevered eyes of the six suddenly ravenous vampires. For Bella Swan, there is one thing more important than life itself: Edward Cullen. But being in love with a vampire is more dangerous than Bella ever could have imagined. Edward has already rescued Bella from the clutches of an evil vampire but now, as their daring relationship threatens all that is near and dear to them, they realise their troubles may just be beginning ..."


Antal sidor: 595 (pocket)

Utgivningsår: 2007 (pocketutgåvan)


Kommentarer
Postat av: mmautildah

:)



Är boken bra ?:)

2009-07-20 @ 10:52:27
URL: http://matildaah.blogg.se/
Postat av: mmautildah

åh , jag har iof bara sett ettan på film , men ska ta och läsa böckerna någon dag :) , vad gör du?:)

2009-07-20 @ 11:25:15
URL: http://matildaah.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh ännu en som gillar de böckerna! :D Fast det är rätt svårt att hitta såna som inte har fastnat när man väl har börjat läsa.. Jag tycker att Breaking Dawn är bäst så fortsätt läsa alla, mitt råd. :)

2009-07-20 @ 11:37:21
URL: http://kanjagblismal.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja jag vet, jag har lyssnat på alla som ljudbok men har köpt de två första från adlibris nu. Jag köpte alla men de två sista var inte ens från samma förlag och såg annorlunda ut så jag skickade tillbaka dom. Låter kanske märkligt men jag vill gärna ha likadana när det är en serie. :)

2009-07-20 @ 11:54:46
URL: http://kanjagblismal.blogg.se/
Postat av: em

fin blogg :)

2009-07-20 @ 15:13:09
URL: http://ellmers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0