Varför blev jag tjockis för?

Jag står ofta framför spegeln och drar in magen, drar undan fett som hänger, allt för att få en bild av hur jag skulle se ut om jag vore smal. Skulle jag bara gå ner 15kg så skulle livet vara så mycket enklare. Ännu bättre vore det om jag kunde gå ner 25kg då skulle jag till och med kunna vara snygg. Men jag som alltid har varit överviktig vet ju faktiskt inte hur det är att vara smal, jag har alltid varit den tjocka. Hon som är mullig, det är liksom jag, Therese.

Jag har hört att många smala har åsikter om tjockisar "Om jag vore så fet så skulle jag träna varje dag och sluta äta." Men är det inte så bara för att ni vet hur det är att vara smal? Troligen så är det jobbigare för en smal person att gå upp i vikt, för på mig så syns det inte lika bra om jag går upp 5kilo. Hallå, jag är ju fortfarande överviktig, vad gör det om jag lägger på mig några kilon. Jag har ju ändå alltid haft valkar lite här och där-

Men hur kommer det sig att man från början blir tjock? Ska vi börja skylla på våra föräldrar när det faktiskt är våran egen kropp som vi måste ta hand om. Jag vet att jag är så otroligt lat, latare än vad man kan tro. Även om jag har tränat så sjukt mycket på senare år så orkar jag inte lägga ner energi på mat eller att sluta äta godis. Jag är för svag för att ens klara av en liten svacka, det är lättare att göda sig med mat så att man har någonting att göra.
Men nu är jag trött på att vara den tjocka i gänget, hon som bara är söt och snäll. Hallååå jag vill också vara värsta puddingen som alla spanar in när hon går på stan. Tråkigt bara att det krävdes så mycket viktuppgång innan jag förstod att jag måste ta tag i vikten. Jag har trots allt varit nere på 81kg innan studenten, 10kg kvar ner till den vikten.

Jag längtar tills jag kan säga min vikt högt ut och verkligen vara stolt.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag förstår dig, eller det kan jag inte säga att jag gör heller, för jag är inte överviktig så jag vet inte hur du känner, men jag känner igen mig i det där med ätandet, jag älskar mat! och godis, och jag äter varken frukt eller grönsaker, tycker inte om. Så jag har väldigt dåliga matvanor..men jag hoppas du klarar att nå din målvikt och det gör du nog om du bara ger dig fan på det :)



Svara gärna på min fråga på min blogg, och ha det bra! :)

2009-07-09 @ 15:47:05
URL: http://jempsss.blogg.se/
Postat av: Jennie

ja det är en dålig spiral :/ du får förssöka börja tänka på ett annat sätt :)



kram

2009-07-09 @ 15:54:44
URL: http://jempsss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0