Viktnedgång

Vaknade upp med sprängande huvudvärk, det är åska på gång. Kan det inte ovädret bara komma igång snart? Känner mig väldigt trött och hemsk, men ändå så känns kroppen ganska lätt idag.

För första gången på väldigt länge så känns det verkligen som om att jag vill kämpa för att gå ner i vikt. Jag har till och med anförtrott mig till en vän om mina mål och till och med om min vikt. Det känns som om att jag behöver någon som slår mig på fingrarna ibland när begäret sätts igång. Borde säga till fler så att man kan få ännu mer stöd, tror att det är svårt att klara av att gå ner i vikt helt på egen hand.

Mitt första mål är att nå 89kg, ett väldigt rimligt mål. Jag tänker inte sätta upp några datum för när målen ska vara satta utan det får ta den tiden det tar =) Hade vikten 92kg i morse.

Om 45min ska jag äta mitt mellanmål, 1 fullkornsmacka med isbergssallad och en skiva tomat. Inget smör =)

Kommentarer
Postat av: teddy

Hejsan tjejen. Hur gick det emd mellanmålet.

vad bra att du sätter upp mål utan gräns på datum. Då kan det ju lätt bli tvång.

Ha en happy friday

2009-07-03 @ 09:52:17
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: teddy

Jo det har du rätt i. Det gäller att hitta en livsstil som passar dig och ingen annan. Se bara till att inte svällta dig bara eller få i dig för lite energi. kroppen lagrar ju det lite fel då.

Motionerar du också?

2009-07-03 @ 10:24:35
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: teddy

Muskler är ju bra men som du skriver så är det inte fel med kondition heller :)

Körde kondition här om dagen och man svettades som en dåre.... alldeles för varmt för det nu... puhh

2009-07-03 @ 11:35:50
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Anna

Det är ett bra första steg att dela med sig till någon om sina planer. Det kommer garanterat att kännas lättare när man inte känner sig ensam.



Jag gillar också mitt pigment, skönt att inte behöva vara rödlätt i tonen så man bara bränner sig. :)



Kul att du hakade på och glöm nu inte att försöka fokusera på det under veckan och i fortsättningen också för den delen. :) Kram!

2009-07-03 @ 13:21:35
URL: http://kanjagblismal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0