Intervallträning

Dags för intervallträning för att börja komma igång! Igår blev det pass "dag1".

Vecka 1
Dag 1: 5 min rask gång, 4x2 min långsam löpning*, 5 min rask gång.
Dag 2: 5 min rask gång, 5x1 min snabb löpning**, 5 min gång.
Dag 3: Cykling, simning eller alternativ träning.
Dag 4: 5 min rask gång, 4x2 min långsam löpning**, 5 min rask gång.

* 2 min rask gång mellan intervallerna
** 1min rast gång mellan intervallerna


Cyklade även hem till min vän och åt middag direkt efter intervallträningen i spåret, har lite ont i rumpan efter 1,5mil på cykel! Blev även lite gott i gott hos min vän, men mysigt var det ska jag säga er!!
Hoppas någon nappar på intervallträningen, ruskigt skönt var det i spåret igår måste jag säga er.


Kommentarer
Postat av: Anna

Verkar som att du har hittat ett bra intervallschema för att komma igång på riktigt.

Hoppas att det går bra och att du håller motivationen uppe. =)

2009-07-15 @ 08:31:18
URL: http://honanna.blogspot.com
Postat av: May

Hej!

Gillar verkligen din blogg!! Håller själv på att gå ner, har varit uppe på 93, men väger nu 75. Lycka till och kämpa på!

2009-07-15 @ 16:04:44
URL: http://marym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0