Sugen på godis

Äntligen är det fredag, det innebär att det snart är helg! Och vad brukar vara jobbigt på helgerna? Jo, "lördagsgodiset". Ikväll ska jag till exempel hem till en kompis för att kolla på film, då brukar man lassa upp en chipspåse och en massa annat gott. Jag är så sjukt sugen på att verkligen bara stoppa i mig en massa onyttigt. Men jag vet även hur dåligt jag kommer må efteråt, gråta en skvätt och vilja spy bort ångesten.  
Istället för att må så dåligt så tänkte jag ta med mig grönsaker med dipp till kvällen! Ruskigt gott och väldigt nyttigt. Blir nog även lite rostade sojabönor. Finns det något mer "godis" man kan äta för att lyxa till det?

Kommentarer
Postat av: F

kör med nötter jag.. och 70% choklad..

2009-07-15 @ 19:45:10
URL: http://dagligdags.blogg.se/
Postat av: mie

med tanke på att du vill gå ner i vikt, så tycker jag du ska undvika choklad och nötter som personen ovan skrev. Då detta innehåller både fett och kalorier. Jag håller själv på med viktväktarna, och tycker du ska prova deras lakrits bitar. 20 spänn för en påse, 10 stycken är 0,5 points, jämfört med t.ex. ett sånt fyra bitars plopp som är 3,5 points. Så prova de :) och Vill du känna på lite mer "äkta" godis så är sådana truly juice (lr vad de nu heter ..) okej att äta om man inte äter allt för många :) lycka till! :D

2009-07-16 @ 00:44:28
URL: http://memie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0