Roligaste träningen enligt mig!

Här kommer en liten lista över den träning som jag har testat på och tycker är roligast!


Hockey - Spelade hockey i fyra säsonger, och denna säsong kommer jag ha ett uppehåll. Det är fart och det är action precis hela tiden, svårt att lära sig åka skridskor vid 17års ålder men en riktigt utmaning. Kan lova er att lår och rumpa får jobba, skönt att känna svetten rinna under hjälmen. Tråkigt bara att det ska vara så dyrt. Klubbar: KAIF, KHC, KIK, HV71.

Innebandy - Skulle inte jag vara upptagen med hockey så skulle jag helt klart vilja spela innebandy, är en hit när man på försäsongen brukar lira med hockeylaget. Fast då brukar det gå lite hett till, lite fjolliga regler i innebandy då man inte får röra varandra knappt.

Bodypump - Älskar att träna med en skivstång, och det är verkligen ett tungspass fördelat med styrka och kondition. Roligt att passen är utformade med variation och hela kroppen får verkligen arbeta.

Aerobics - Hade en kurs med det i ettan på gymnasiet, jag blev verkligen såld. Ägen om jag är jätte kass på kordination och armarna inte vill röra sig samtidigt som benen så tycker jag det är kul. Hög musik, roliga rörelser, svetten rinner och man gör det i sin egen nivå. Verkligen en peppande gruppträning som får alla att gå igång, kan vara lite skrikigt beroende på ledaren...

Gym - När jag bodde i Jönköping och spelade i HV71 förra säsongen så blev det en hel del besök på gym och jag började sakta men säkert älska det. Fast bäst tyckte jag om att träna två och två och köra med en massa lösa vikter, jag vill ha ett hemmagym! Även med pilatesbollar och crosstrainer vore det guld! "Vanligt gym" blev det inte lika mycket då jag tycker det är tråkigare, som sagt var, skivstången är min bästa vän.

Löpträning - Ja, det kan faktiskt vara kul att löpträna, men inte i början. När man väl har fått upp flåset och känner att man klarar några kilometrar så börjar det faktiskt sakta men säkert vara roligt. Men kan inte säga att löpträning för mig just nu är roligt, efter 500meter är jag död. Billig träning som kan ske varsomhelst och närsomhelst.


Någonting som jag vill testa inför hösten är spinning, man lär ju inte kunna gå efter ett sådant pass!


Kommentarer
Postat av: Mie

Något du borde prova om du har möjlighet är Boxercise.. Det är det roligaste jag har gjort någon gång och jag lovar, jag var helt slut efter första passet. Det var så kul att jag inte kunde ta det lite lugnt så efteråt skakade jag i hela kroppen och hade tömt min kropp på energi, totalt.

Tyvärr fick jag gallsten senare och opererade mig så jag var tvungen att hoppa av. Men det kommer ju en ny termin snart!! ☺

2009-07-24 @ 10:19:40
URL: http://mies.webblogg.se/
Postat av: sara

hejhej :) allt bra med dig då? :)

lust att följas via bloglovin? :)

2009-07-24 @ 12:48:46
URL: http://schniii.blogg.se/
Postat av: simone

Har du testat berocca btw? Även om man inte är superseg varje dag så piggnar iaf jag till ännu mer :)

2009-07-24 @ 14:00:26
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: sara

sv: okejokej joo det är bra med mig :) okej jag har lagt till dig nu! :) säg till när du lagt till mig :)

2009-07-24 @ 14:30:25
URL: http://schniii.blogg.se/
Postat av: simone

Sv : Ja jag tyckte det :9 fast hjag hade det bara en vecka, sen kanske kroppen '"blirvan" utav det typ.. vet inte, men funkade gjorde det :)

2009-07-24 @ 14:49:59
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Sami Kallio

Tips på hemmagym:



Gummiband, 2 hantlar och en stor boll. Mer än så behövs inte, bortsett från joggingskor men det antar jag att du redan har. ;)

2009-12-02 @ 03:13:50
URL: http://www.samikallio.com/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0